پارسا پارسا ، تا این لحظه: 15 سال و 9 ماه و 19 روز سن داره

عشق مامان پارسا

رمز و راز خانه داری

1390/11/17 14:04
نویسنده : مامان
2,246 بازدید
اشتراک گذاری

رمز و راز خانه داری:

                         یخ و یخچال

توضیحی در مورد یخچال :

1-اگر به علت مسافرت و یا هردلیل دیگه یخچال را به مدت طولانی خاموش میکنید حتما یخچال را تمیز نموده و درب آنرا باز بگذارید . در غیر اینصورت یخچال بوی خیلی بدی میگیرد که برطرف کردن این بوی بد هم خیلی مشکل هست.اگر مدت طولانی در یخچال بسته بوده و بوی بد گرفته است قند سوخته را درون یخچال قرار داده و درب آنرا ببندید تا بوی بد آن گرفته شود .

هرگز روی تورهای یخچال پوشش پلاستیکی قرار ندهید ، تاجریان هوا به راحتی در همه جای یخچال وجود داشته باشد .برای تمیز کردن یخچال همه چیز را از یخچال بیرون آورده و برفکها را آب کنید سپس با آب نیمگرم و کمی صابون همه جای یخچال را تمیز کنید و با محلول آب و جوش شیرین همه جای یخچال را بو زدایی کنید و با حوله خشک تمیز نمایید .

مغز بادام ، مغز گردو ، آرد گندم ، آرد برنج و پودر نارگیل را در یخچال نگهداری کنید .

نوار دور در یخچال شما سالم هست یا نه :

برای اینکه مطمین شوید  یخچال شما محکم بسته میشود یا نه .از یک کاغذ روزنامه استفاده کنید ، به اینصورت که کاغذ روزنامه را بین یخچال و درب آن قرار دهید و در ب یخچال را ببندید ، روزنامه را بکشید اگر براحتی از درب یخچال جدا شد نوارهای یخچال شما خراب شده است اگر براحتی جدا نشد نوارهاسالم هستند .

 

داشتن یخ شفاف و بلوری :

به جای آب معمولی شیر از آب جوشیده سرد شده برای یخ بستن استفاده کنید تا یخ بلوری وشفاف برای نوشیدنیهایتان داشته باشید .

 

یخ وجراحی خانگی :

اگر تیغ یا خرده شیشه یا تراشه چوب در جایی از بدنتان فرو رفته است و خواستید آنرا خارج کنید و اینکار برای شما دردناک است میتوانید از یک تکه یخ استفاده کنید و روی محل مورد نظر قرار دهید با اینکار آن محل بی حس خواهد شد و شما میتوانید سریع و بدون درد آن تراشه یا تیغ را درآورید .

 

یخ وخوردن دارو :

اگر میخواهید داروی بدمزه و یا تلخی را بخورید میتوانید تکه ای یخ را کمی در دهان خود نگهدارید تلخی دارو را احساس نخواهید کرد.

 

یک سلیقه برای درست کردن شربت :

برای اینکه شربت زیباتری جلوی مهمانتان بگذارید از این روش استفاده کنید وقتی که آب برای یخ در قالب میریزید در هر کدام یک توت فرنگی ، آلبالو ،گیلاس ،دانه انگور و یا هر میوه کوچیک دیگه قرار دهید وقتی که یخ بست یخها را که داخل لیوان شربت می اندازید منظره جالبی را ایجاد میکند .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

عروسکم پرنیا
17 بهمن 90 14:38
سلام
می بینی محدودیت تو امکانات تفریحی آدم رو مجبور به چه کار هایی می کنه


واقعاً
مامان پارسا
18 بهمن 90 7:41
وبلاگ خیلی خوبی داری خوشحالم که با پارساجون شما آشنا شدم،ممنون از نظراتی که گذاشته بودی ، ما ساکن تهران هستیم ولی اصلیت من یزدیه